wtorek, 28 kwietnia 2009

Szwalnia no. 1

Witam witam ! Ostatnio się nie odzywałyśmy - a to wszystko za sprawą nawału pracy. Zbliża się koniec roku szkolnego, trzeba się spiąć i jeszcze trochę popracować ;)
Obiecuję, że teraz notki będą trochę częściej, proszę tylko o jeszcze trochę cierpliwości :)

Dziś mam dla was kurs jak ze spódnicy uszyć prostą sukienkę. Nie jest to naprawdę nic skomplikowanego i każdy, kto ma dostęp do maszyny może spróbować się z tym zmierzyć ;)

Potrzebujemy starej spódnicy (najlepiej oczywiście, aby była odpowiednia na długość i szerokość), szerokiej wstążki w kolorze dobranym do spódnicy, no i oczywiście maszyny z nićmi w odpowiednim kolorze.

Moja spódnica miała z tyłu rozcięcie, które musiałam trochę zaszyć. Na początku warto zawsze spiąć sobie odpowiedni fragment szpilkami, dzięki czemu materiał nie rozjedzie nam się podczas szycia. Musimy pamiętać, że każdy szew ZAWSZE zaczynamy i kończymy na 'wstecznym' ! Szyjemy parę milimetrów do tyłu, po czym zawracamy i szyjemy już w dobrą stronę. To ważne, inaczej szwy zaczną nam się rozłazić przy ubieraniu :)

Zakładamy spódnicę tak by pasek był nad biustem. Zbieramy materiał z przodu tworząc dwie zakładki. Spinamy je szpilkami. To samo robimy z tyłu (można poprosić kogoś, trudno samemu sięgnąć na plecy ;)).


Wkładamy materiał pod stopkę i szyjemy od miejsca w którym wpięliśmy szpilkę aż do paska, coraz bardziej zbliżając się do krawędzi (pamiętając, by zacząć i skończyć wstecznym !).

Szew przy końcu powinien całkiem stykać się z brzegiem zakładki.


Znów zakładamy sukienkę. Wymierzamy środek wstążki, przykładamy go do środka materiału i przypinamy. Zawiązujemy wstążkę z tyłu, tak by ładnie opięła talię, po czym przypinamy ją szpilkami po bokach.

Przyszywamy wstążkę (tylko po bokach, szwy z przodu nie prezentują się za ładnie).


I voila ! W 30 minut mamy prostą, elegancką sukienkę ;)


Naprawdę zachęcam was do prób ! Maszyna nie jest takim strasznym urządzeniem, łatwo można ją oswoić ;) Co jakiś czas możecie oczekiwać takich kursów 'szwalniczych' - mam nadzieję, że choć trochę przybliżą wam one tę dziedzinę sztukowania.
Do zobaczyska.
xoxo

7 komentarzy:

  1. Ekstra! Ja tam się nie mam zamiaru zabierać za szycie, wystarczy, że ty umies xD I śliiiczna sukienka ^^ :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiecka cudna BRAWWWO !!
    Ino czemu nie ma przepisu na taka figurę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No no, kochana, ty wiesz, że ja twoje szwalnicze twory to podziwiam niesamowicie ;] Mi z maszyną się nie układa najlepiej, ale... znalazłam długą spódnicę, której już nie noszę ;D I chyba skorzystam z twojego przepisu w wolnej chwili ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Beautiful dress!
    You can do many beautiful things!
    Congrets!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja kompletnie nic z tego nie rozumiem;p O co chodzi z tymi zakładkami materiału i w ogóle ;p Ale wczoraj coś mnie natchnęło i zrobiłam sobie taką sukienke;) Oprócz doszycia ramiączek nie robiłam nic;p Tylko jakiś pasek dodałam i muszę powiedzieć, że jestem dumna z niej jak nie wiem;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Do you realize there's a 12 word phrase you can tell your crush... that will induce intense feelings of love and instinctual appeal to you buried within his heart?

    That's because hidden in these 12 words is a "secret signal" that triggers a man's impulse to love, admire and look after you with his entire heart...

    12 Words Will Trigger A Man's Desire Response

    This impulse is so hardwired into a man's mind that it will make him try better than ever before to make your relationship as strong as it can be.

    Matter of fact, fueling this dominant impulse is absolutely essential to achieving the best possible relationship with your man that the instance you send your man one of these "Secret Signals"...

    ...You will instantly find him expose his mind and heart for you in a way he never experienced before and he will recognize you as the only woman in the world who has ever truly tempted him.

    OdpowiedzUsuń