niedziela, 8 marca 2009

4. Kursujemy - collage.

Witam wszystkich :* Jest to moja pierwsza notka na tym blogu, toteż chciałam się przywitać. Mam na imię Michalina, w świecie scrapowym znana jestem jako Mea. Od czasu do czasu bd. was zanudzać moimi wynurzeniami xD
Z tego co wiem, jest parę osób, które chciałyby dowiedzieć się krok po kroku, jak robię moje collage, dlatego przedstawiam wam dziś kurs na pracę właśnie tą techniką.
Co będzie nam potrzebne:
- tektura na bazę, rozmiar i kształt dopasujemy do swoich potrzeb
- zdjęcie, szkic, obrazek - coś co chcemy oscrapować
- gazety na tło
- akcesoria podstawowe takie jak nożyk, nożyczki, klej
- dodatki - wszystko zależy od stylu w jakim robimy i materiałów, do jakich mamy dostęp. W tym przypadku jest to puncher listek, stare karty do gry, czarny tusz (płynny, nie w poduszce), ćwieki, epoksydowy alfabet, brokat.
1. Tniemy gazety na w miarę cienkie paski. Najlepiej wykorzystywać fragmenty z tekstem, prezentują się lepiej niż zdjęcia.

2. Układamy gazety na bazie w odpowiadajacej nam kompozycji i po kolei przyklejamy.

3. Odcinamy niepotrzebne fragmenty wystające zza bazy (można je też podkleić do tyłu).
4. Wybieramy miejsce dla głównego zdjęcia. Ja wybrałam poczwórne pop artowskie rysunki z Audrey Hepburn.
5. Dodajemy kolejne elementy - zdecydowałam się na karty do gry, powsadzałam pod i na zdjęcia - można wypróbować różne kombinacje aż efekt stanie się zadowalający . W tej technice do wprawy dochodzi się metodą prób i błędów ;)

6. Teraz bierzemy puncher listek i wycinamy. Styl pop artowski jest tak oryginalny i kolorowy, że nawet liście mogą być niebieskie ;)

7. Układamy wycinanki...
8. ... i kolej na resztę elementów. Wzięłam taśmę pasmanteryjną, zabezpieczyłam końcówki (przypaliłam, ale można również pokryć cieniutką warstwą magica i poczekać aż wyschnie - to wersja dla bardziej cierpliwych)

9. Upewniamy się, że wszystkie elementy są dobrze ułożone po czym po kolei je przyklejamy.

10. Czas na napis. Ze względu na rysunki, stwierdziłam, że będzie w tym przypadku brzmiał '4 faces'. Nałożyłam w rogu cieniutką warstwę magica w kształcie 5 kółeczek i posypałam złotym brokatem. Po chwili brokat strzepujemy i odsypujemy spowrotem do słoiczka.



11. Na kółka naklejamy przezroczyste literki układające się w napis.

12. W paru miejscach nakleiłam czwórki z alfabetu Basic Grey, nawiązujace do głównego tematu. Wcześniej delikatnie przytuszowałam ich brzegi na czarno.
13. Bierzemy teraz buteleczke z tuszem i chlapiemy gdzie się da xD. Nie żałujemy tuszu, ważny jest efekt.
14. Następnie delikatnie tuszujemy brzegi na czarno, żeby nadać wyrazistości.
Całość prezentuje się teraz tak:
15. Brakowało mi czegoś w prawym dolnym rogu, więc dodałam metalową ramkę, w środku układając parę kropek akrylowych. Parę kropek dodałam też gdzie niegdzie na obrazkach.

Efekt końcowy:


16. Po namyśle, postanowiłam dodać jeszcze parę mazów lakierem do paznokci. Wylewamy trochę z buteleczki, nabieramy na zwykły płaski pędzel i maziamy jak nas fantazja poprowadzi xD
I teraz wygląda to własnie tak:
W tej technice ważne jest, żeby nie trzymać się utartych schematów, ale szukać własnego, indywidualnego stylu, próbować nowych połączeń kolorystycznych i materiałów. Tutaj nie musimy trzymać się żadnej mapki czy kursu ;)
Zachęcam Was do zmierzenia się z tą techniką. Gdyby ktoś chciał podzielić się swoimi próbami, prace można przesyłać na mojego maila - michalina.od@gmail.com Z pewnością zostaną one tu umieszczone ;)
Życzę miłej pracy i dobrej zabawy :*

PS Przypominam o Zmierzchowym konkursie, które wciąż trwa !

7 komentarzy:

  1. Wow!!! Świetny kursik! Ja niestety nie mam talentu żeby takie cuda robić...;p Podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Achh, kolaż super! Z pewnością masę pracy przy nim było, ale efekt końcowy- genialny! I oczywiście wielkie brawa, za kurs, który jest niezwykle dokładny xD
    Co do konkursu, to swoją pracę już wysłałam, mam nadzieję, że doszła :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Oohohoo śliczny..;] Qrcze dobry pomysł z tym kolażem, ale nie do wykonania dla mnie!;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Hm. A jeszcze mam pytanie. Jeśli mnie ktoś usłyszy:) Ten napis (tzn. literki przezroczyste) to są kupione? Czy jakoś fajnie zrobione?:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Literki to alfabet epoksydowy ze scrap artu ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne. Drukowałaś ten popart z Audrey?

    OdpowiedzUsuń